fredag 4 november 2011

Trådtrassel

Nu har jag fått en idé!

Eller rättare sagt så har jag haft en halv idé ganska länge.
Som sömmerska så har jag ju massor av spolar till undertråden, men konstigt nog så har de aldrig rätt färg!

Av princip så spolar jag bara på en färg i taget på mina spolar, jag får nästan rysningar när jag ser folk som har spolat på ett par, tre färger på samma spole!
 Så, när jag satt där en dag och repade av tråden från en spole slog det mej att man borde kunna göra något kul med alla dessa trådhärvor istället för att bara slänga dem. De blir liksom snyggt krulliga också när man repar av dem. Sagt och gjort, jag började spara dem! Jag har sparat i ett par månader nu (jag har lagt dem i högar på ett vanligt A4 papper och lagt ett annat papper ovanpå så trasslar de inte in dej i varandra) och nu har jag kommit på vad jag ska göra med allt detta trådtrassel!

Det är en idé än så länge och den ska ligga till sej ett par dagar så detta är bara första delen av trådtrassel projektet! Men det kommer att bli såå bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar