fredag 20 januari 2012

Silver fredag!

Silver fredag är en lokal högtid som infaller med regelbunden oregelbundenhet, helt efter eget tycke och smak.

Idag var det dags. Klev in i garderoben i morse och mina silver tights glänste på hyllan. Alltså blev det silver fredag. Jag brukar försöka klä upp mej lite extra på fredagarna. Sista dagen på veckan och alla brukar vara på gott humör.

Min topp är sydd av en bit gardintyg som jag fick av en av våra tygleverantörer innan jul med villkor att jag skulle sy någonting tills han kom nästa gång. Jag tycker att de flesta gardintyger gör sej fantastiskt bra som kläder. Ofta har de lite stadga som gör de perfekta som kavajer, kjolar och byxor. Ibland även som klänningar. Sen har gardintyger ofta väldigt trevliga mönster, som jag kan tycka att modetyger saknar ibland. Jag älskar ju stora, färgglada mönster!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar