söndag 12 februari 2012

Inspirationsdag i Stockholm!

I helgen har jag varit i Stockholm.

En blandning av jobb och nöje kan man säga! Umgåtts med trevliga vänner, ätit god mat och vandrat runt i stan. Både shopping och fönstershopping blev det! Vårkläderna har kommit in i nästan alla butiker och det sprudlar av färg denna våren! Det var länge sedan som jag kände mej så glad när jag tittade i skyltfönster. Jag älskar ju färg och mönster och för mej är ju höstarna riktigt deprimerande när det gäller färg och mönster, och faktiskt har jag tyckt att de senaste vår kollektionerna har varit ganska oansenliga också. Men i år! Oj, vad det lyser orange, gult och rosa överallt!!!

Nu köper jag ju inte så mycket kläder, är man sömmerska så syr man ju såklart nästan allt själv! Men det är inspirerande att gå och titta i butiker. Massor av nya idéer poppar upp i huvudet och det är nästan så att jag längtar hem till symaskinen!

Så här känner jag att våren är för mej i år:


Som avslutning på helgen tog vi en tur med SkyView. En glasboll som åker på en räls till toppen av Globen! Helt fantastisk känsla att sakta glida upp och få se hela Stockholm uppifrån. 130 m upp är ganska högt och har man svindel ska man ju absolut inte titta ner!

Globen är ju en otroligt stor byggnad, men jag tyckte att jag fick lite mer perspektiv på storleken när vi fick information om hur bygget gått till och kuriosa i form av att det tar 40 år att fylla hela Globen med vatten om man använder en vanlig kökskran!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar