fredag 3 februari 2012

Vårstäda i garderoben!

Jag har städat lite grann i min garderob...

Jag började med att organisera alla mina tröjor, linnen och koftor i fina högar efter färg. Det var ganska enkelt och det blev estetiskt tilltalande.


Sen kom turen till alla mina klänningar... Jag älskar färg och mönster! Och då var det inte lika lätt att hänga kläderna i färgordning. För hör en klänning som är röd och rosa hemma bland de röda eller rosa klänningarna? Eller den som är gul och rosa, var hör den hemma? 


Jag passade också på att räkna mina klänningar. Lite naivt trodde jag att jag kanske hade ett 60-tal klänningar... Räknade och räknade och fick en chock när jag insåg att jag har 118 klänningar!

Jag bestämde raskt att det är helt vansinnigt att ha 118 klänningar. (Och då räknade jag ändå inte balklänningarna...) Jag skulle ju kunna ha en klänning var dag i nästan 4  månader utan att behöva tvätta! Så nu har jag bestämt att för varje ny klänning jag syr så ska en gammal bort! Eller i alla fall kanske vid varannan ny klänning så slänger jag en. Eller var tredje...


3 kommentarer:

  1. Men gud inte slänga, då kan du hellre ge dem till mig :))du har ju så många läckra tyger i dem. De går säkert att sy in :))

    SvaraRadera
  2. Du kan ju alltid sälja dem som blir över i butiken ;-)

    SvaraRadera
  3. Men det är så svårt att göra sej av med dem att jag inte heller näns sälja dem! Då kanske jag ångrar mej när jag ser någon annan glida runt i dem! :)

    SvaraRadera