tisdag 27 mars 2012

Symässan!

Tack alla som besökte Tyglust och Syhäxan (i egen hög person!) på Stora Symässan i Malmö härom veckan. Såå roligt att se så många syintresserade på ett och samma ställe!




Jag hade sytt ihop några klänningar som mina modeller visade på modevisningen. Först kom Olivia i en petrolblå omlottop i härlig trikå och en kjol som jag hade flätat ihop av satinband. Jag valde ut 4, 5 olika nyanser och klippte dem i remsor som jag vävde ihop. Mina band räckte bara till ca 80 cm långa remsor, så jag fick sätta på en kant av ett senapsgult satinband längst ner! Annars hade kjolen blivit vääldigt kort! Men ibland blir det bättre av att improvisera!
Elin har en korsettop och en fyrkantig kjol, samma stil som Olivias, allt i en bomull som är Fair Trade handlad hos Fair Monkey. (De har fantastiskt fina tyger och nya roliga smycken).

Sen har vi Elvira som har en underbar sommarklänning. Tyget är egentligen tänkt som hemtextil. Det är i en mjuk skön polyester och har blombård med jämna mellanrum. Passar perfekt som kjol, top eller klänning! Jag använder gärna gardintyger till klädsömnad. Ofta har de fantastiskt fina färger och mönster!








Sist kom Olivia in igen i en röd somrig klänning. Den har massor av tyll i kjolen och röda rosor runt urringningen. Klänningen är sydd i två lager, ett blommigt underst och en tunn chiffong över. Snyggt när man ser mönster skymta genom tunna tyger tycker jag,







Så här roligt hade vi!!!
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar