måndag 11 juni 2012

Finlands kryssning!

Var på kryssning till Finland för några veckor sedan. Det var första gången jag kryssade dit. Vi var ett gäng från olika sybehörs- och tygaffärer som träffades och pratade och åt och ... åt. Massor av mat och god mat. Men dessertbuffén var nog det bästa på hela resan!


 Vi var av ett par timmar i Helsingfors. Otroligt fin stad! Massor av gamla fina hus och väldigt, väldigt rent på alla gator.
Vi fönstershoppade mest, men jag hittade ett fantastiskt tyg från Laura Ashley. Vitt siden med broderade vallmo på. Rätt okej pris tyckte jag. 95.-/m... Tills jag kom på att det var Euro! Då tyckte jag att det blev lite dyrt! Så nu tänker jag brodera ett eget tyg! (Blir säkert lika dyrt om man räknar in arbetskostnaden!)


Vi fönstershoppade vidare istället och blev inspirerade av alla vackra färger. (Rosa! Min favortifärg!) Nu ska här skapas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar