söndag 24 juni 2012

Målad klänning!

Jag måste få berätta om en modig kund! Hon kom med sin gamla brudklänning och ville göra något kul med den istället för att bara ha den hängande i garderoben.


Vi funderade och diskuterade och kom fram till att jag skulle måla den! Hör till saken att jag aldrig har gjort detta innan! Hur spännande som helst och snacka om modig kund! Klänningen är tvådelad och har ett draperat liv. Jag började med att korta kjolen (stor kjol med släp) och sen tvättade jag hela härligheten. (Stod på färgburkarna att tyget skulle vara rent, kan ju ärligt säga att bruden hade nog haft en hejdundrande fest av klänningens skick att döma!). Det stod på tvättmärkningen i klänningen att den inte gick att tvätta, men det var ju polyester, så jag chansade och tänkte att ska det gå åt skogen kan det ju lika gärna börja med tvätten! Tvättningen funkade fint så sen var det bara att börja måla!





Det blev så fint på det draperade livet när jag målade ovanpå vecken, för då skymtar det vita fram lite här och där. En rosa spets runt alltihop och sen har min modiga kund en helt ny, helt unik klänning att glida runt i i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar