söndag 18 november 2012

Vilken helg i Jönköping!

Nu har jag smält intrycken från Husqvarnas fantastiska sy event i Jönköping förra veckan!

För er som missade det, så kommer det igen nästa år! Och då får ni nog boka in er snabbt på kurserna som erbjuds.

Jag hade kurs i "Gammalt och nytt, broderat och sytt" där vi spånade fram olika idéer för att piffa upp gamla plagg och där jag visade lite olika blommor, blad och band som man lätt kan sätta på något gammalt och få det att kännas nytt och fräscht. Smakprov längst ner!


Sedan hade jag också kurs i trikåsömnad. Jag älskar trikå! Enkelt att arbeta med, lätt att få bra passform och man behöver inte så många sömmar. Vi sydde en tunika/klänning/top efter mönster som vi ritade själva, efter våra egna mått.

Det var galamiddag på lördagen, med Ernst Kirchsteiger som underhöll med roliga och intressanta anekdoter. Otroligt duktiga och gulliga Malin Ortman passade på att ta ett snack med honom! Malin syr fantastiska kläder i tyger från IKEAs sortiment och hon vann också en symaskin i Husgvarnas tävling. Man skymtar vinnarklänningen i bakgrunden




Det enda jag beklagar över helgen är att jag hade kurser själv så jag inte hann gå på någon annans!!! För där var såå många roliga kurser jag skulle ha velat delta i!

Klicka på länken nedan så kan ni skriva ut mönstret på blomman.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar