måndag 28 oktober 2013

Broderade örhänge!

I helgen kände jag att jag akut behövde ett par rosa, lite större örhänge! Ibland är det bara det som saknas i den perfekta outfiten :)

Jag använde broderiet Shadow Lace Embroideries nr 246.


Och jag valde broderi nummer 29.


Jag lade ut vattenlösligt mellanlägg (Soluvlies) och på det lade jag ut tyll i olika färger. För då kan jag brodera alla örhängena i samma båge.


När broderiet var klart sköljde jag av mellanlägget och klippte bort tyllen runt broderiet. (Jag gjorde ett par svarta också när jag ändå var igång!) Sedan satte jag i ett hänge i broderiet. Jag kunde inte riktigt bestämma mej för vilket håll som var upp eller ner, så jag gjorde hälften på ena hållet och hälften på andra hållet!

Och nu i Halloween-tider så limmade jag på fladdermöss på de orangea!

2 kommentarer:

  1. Så fina den blev! Jag önskar också mig en brodyrmaskin som jag kan göra fina broderier som jag kan sätta på kläder.
    Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Dom blev verkligen läckra. Så fint med de små fladdermössen.

    SvaraRadera