söndag 13 oktober 2013

Hösthalsband!

Jag fick i uppdrag att göra ett grönt maffigt halsband! Kunden ville ha ett halsband som skulle synas, men det är ju svårt att veta hur det kommer att se ut när det är klart, när jag bara hade en färg att gå på. 


Jag plockade fram pärlor, band, tyg och snoddar i olika gröna nyanser. De stora pärlorna är ju i och för sig blå, men jag sydde en tub av grön duchesse och stoppade i de blå pärlorna. Sedan knöt jag mellan varje pärla. Voilà! Gröna pärlor!


Jag pysslade på och trädde pärlor och lade ut strängarna i olika kombinationer tills det såg ut som jag ville ha det.


För att få ett snyggt avslut så virade jag en bit av duchessen runt knutarna. Jag sydde knytband av duchessen och stoppade i innan jag fäste allt.


Halsbandet blev så snyggt att jag gärna hade behållt det själv! Men kunden ville också ha det!!! Kanske att jag gör ett liknande i en annan färg till mej själv ;)

1 kommentar:

  1. Jag vet att detta är så fint känner denna kund. Är så galet häftigt halsband
    Tack för insperation Sara

    Kram Christina

    SvaraRadera